GRY WIDEO

Zdjęcie główne GRY WIDEO

Jak co roku pochylamy się nad animacją w interaktywnej formie w ramach sekcji programowej Animacja Interakcja – Gry Wideo

BĘDĘ GRAŁ W GRĘ: As Dusk Falls

Interaktywne filmy, czy filmowe gry to przyszłość rozrywki. Postanowiliśmy dać okazję do uczestnictwa w takim wydarzeniu Przenieśmy się do Arizony. Poznajmy losy dwóch rodzin, których losy zostały ze sobą połączone na pustyni w 1999 roku. W trakcie pokazu gry widzowie będą decydować o rozwoju fabuły. Sami zdecydują jak potoczy się wielowątkowa historia w, nominowanej do nagród BAFTA, grze „As Dusk Falls”, dramatycznej, ale i realistycznej historii o życiu, prawdzie, zemście i poświęceniu.    

Wydarzenie przeznaczone dla widzów dorosłych!

Aby w pełni uczestniczyć w doświadczeniu podejmowania decyzji w trakcie gry prosimy o założenie konta na platformie TWITCH. Dzięki temu każdy z uczestników, będzie miał realny wpływ na wydarzenia, które będą prezentowane w trakcie wydarzenia

Serdeczne podziękowania dla INTERIOR/NIGHT za bezpłatne udostępnienie kopii gry na potrzeby Festiwalu.

 

BEYOND IMAGINATION: Unreal Engine 5 Showcase

Unreal Engine to obecnie najbardziej zaawansowany na świecie silnik graficzny przeznaczony do tworzenia gier. Wszechstronność tego silnika oraz jego niespotykana wydajność powoduje, że jest obecnie pierwszym wyborem dla większości wysokobudżetowych tytułów. Jest też szeroko wykorzystywany w przemyśle filmowym i rozrywkowym. Osoby zainteresowane bardziej artystyczną twórczością również sięgają po to narzędzie, zastępując tym samym dotychczasowe, bardziej tradycyjne metody tworzenia animacji.  

Podczas pokazu zaprezentowana zostanie selekcja najciekawszych animacji ostatnich lat, które w całości powstały przy wykorzystaniu Unreal Engine. Będą to zarówno prace powiązane z branżą gier jak i artystyczne, wychodzące spod ręki niezależnych twórców.  

Spotkanie poprowadzi Bartosz Rakowski - CEO i współzałożyciel studia Atomic Jelly, wykładowca Collegium Da Vinci. Miłośnik szeroko pojętej sztuki. Jest zafascynowany zjawiskiem demosceny, której jest także aktywnym twórcą (od lat 90.), odnoszącym sukcesy na arenie międzynarodowej. 

 

GŁOS RÓŻNORODNOŚCI: Wpływ różnych spojrzeń na tworzenie, projektowanie i promocję gier komputerowych

Obecnie społeczności graczy stają się coraz bardziej zróżnicowane. Celem panelu jest zbadanie wpływu różnorodności na rozwój branży, zrozumienie, w jaki sposób różne perspektywy kształtują fabułę, estetykę i interakcję w grach. Podczas rozmowy zastanowimy się, jak promowanie różnorodności może stworzyć bardziej świadome i reprezentatywne środowisko dla wszystkich graczy. Przedstawione zostaną przykłady sukcesów i innowacji, które wynikają z różnorodności oraz omówione wyzwania związane z dążeniem do większej reprezentacji różnych perspektyw w świecie gier komputerowych.  

MODERATOR: Łukasz Szałankiewicz 

GOŚCINIE:  

    • dr Joanna Pigulak - badaczka filmu i gier cyfrowych, pracuje w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM. Autorka książki „Gra w film”.  
    • Joanna Keler - managerka marketingu & social mediów w branży gier video. Ambasadorka „Women in Games” i mentorka „Women in Games International”.  
    • Agata Perszutów - absolwentka UAP na kierunku animacja. Swoją animacyjną przygodę kontynuuje w poznańskim studiu gamedev: Robot Gentleman.  

OD SŁÓW DO KODU: Jak literatura kształtuje świat gier

Literatura miała i ma wpływ na każde inne medium. Jak wpłynęła na świat gier wideo. Z jednej strony mamy do czynienia z adaptacjami literatury, z drugiej ich wariacjami, które z tekstów źródłowych biorą poszczególne elementy takie jak świat przedstawiony i wykorzystują je do stworzenia czegoś nowego. Trzecim podejściem do tematu są gry które w pewnym sensie mają strukturę książkową, ale nie są bezpośrednio oparte na żadnym tekście źródłowym. W trakcie prezentacji pokażemy jak działa synergia literatury i gier wideo  w kształtowaniu narracji, budowaniu opowieści i przede wszystkim jak książki inspirują twórców gier.  

Spotkanie poprowadzą Łukasz Szałankiewicz -  audio lead i wykładowca na kierunku Game Development w Collegium Da Vinci, jeden z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding oraz Piotr Maciantowicz – wykładowca na kierunku Game Development w Collegium Da Vinci, filmoznawca, animator i edukator z pasji, dj, producent wydarzeń kulturalnych, twórca podcastu Kulturalnie o Grach. 

 

Spotkanie z Bartoszem Sztyborem, scenarzystą i producentem serialu Cyberpunk: Edgerunners

Bartosz Sztybor jako scenarzysta i producent Cyberpunk: Edgerunners był odpowiedzialny za fabułę, pisał scenariusze i nadzorował prace nad ich adaptacją oraz ostatecznymi wersjami. Akceptował stronę wizualną i narracyjną odpowiadając za finalny wygląd odcinków. 

Sztybor jest dziennikarzem, publicystą, krytykiem filmowym i komiksowym oraz scenarzystą komiksowym. Publikował m.in. w pismach Ozon, Wprost, Esensja, Chichot, Machina, Cinema, periodykach komiksowych i zinach. W CD Projekt RED zajmuje się pisaniem, planowaniem i nadzorem artystycznym projektów narracyjnych rozszerzających uniwersum gier (m.in. komiksy i animacje).  

 

nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni

 

nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata