ANIMACJA W PRAKTYCE - warsztaty dla dorosłych widzów_ek Festiwalu Animator.
PLAY TIME EPISODES | KUP BILET
prowadzący: Miłosz Margoński / data: 8-11.07 / godziny: 10:00-15:00 / miejsce: UAP, budynek D, ul. Solna 4
w warsztacie może wziąć udział maksymalnie 10 osób / sprzedaż biletów od 25 czerwca / cena: 50 zł
Warsztaty „Playtime episodes” dedykowane są postaci Pana Hulot, bohatera komedii Jacquesa Tati.
Epizodyczny charakter realizacji sprzyjać będzie eksperymentom zarówno fabularnym jak i warsztatowym. W procesie animacji będziemy wykorzystywać szeroką gamę narzędzi i technik realizacyjnych.
Podczas spotkań na terenie Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu będziemy koncentrować się na oddaniu charakteru slapstickowych gagów komediowych wykorzystując współczesne narzędzia do animacji komputerowej. Uczestnicy będą mieli możliwość poznania i wykorzystania w swojej realizacji systemu motion capture. System ten służy od lat filmowi w dość odtwórczej roli – wspólnie postaramy się wykorzystać jego możliwości w sposób bardziej kreatywny i oryginalny.
Uczestnicy będą mieli również okazję przetestować i wykorzystać w procesie twórczym prototyp narzędzia do VR-owego lalkarstwa.
Prowadzący:
Miłosz Margański - animator na co dzień zajmujący się filmem i instalacjami interaktywnymi, VR'em, oraz video mappingiem. Wykładowca UAP od kilku lat pełniący funkcję Kierownika Katedry Animacji na Wydziale Animacji i Intermediów.
ROŚLINY I ANIMACJA: PO-KLATCE | KUP BILET
prowadzące: Magdalena Garczarczyk i Aneta Siurnicka / data: 10-14.07 / godziny: sb 10-13, nd 11-14, pon-śr 10-13 / miejsce: tereny nad Rusałką i Estrada Poznańska
w warsztacie może wziąć udział maksymalnie 10 osób / sprzedaż biletów od 25 czerwca / cena: 50 zł
Zapraszamy na warsztaty animacji poklatkowej, w których w rolach głównych wystąpią roślin używane przez człowieka dla poratowania zdrowia, urody, dobrego samopoczucia i smaku. Warsztaty zaczniemy od spaceru po skwerach, parkach i chynchach, w trakcie którego odkryjemy ciekawe (również wizualnie!) zastosowania otaczających nas na co dzień roślin. Spróbujemy pokazać ich działanie w krótkich animacjach poklatkowych, które stworzymy za pomocą własnych telefonów i dzięki pomocy specjalistek prowadzących warsztat. Wszystkiego roślinnego!
Prowadzące:
Aneta Siurnicka - studentka Animacji roku dyplomowego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Od początku studiów jej zainteresowanie wzbudziły przede wszystkim tradycyjne techniki animacji. W ostatnim czasie realizuje się głównie w animacji poklatkowej, w której to fascynuje ją cały proces powstawania filmu, od tworzenia scenografii i lalek, po samo ich ożywianie.
Magdalena Garczarczyk – architektka krajobrazu, nauczycielka i animatorka. Od kilku lat w ramach „Projektu Zieleniak" organizuje warsztaty, wydarzenia dla dorosłych, dzieci i młodzieży dotyczących ogrodnictwa, wspólnej przestrzeni, działań lokalnych i proekologicznych. Bliska jest jej idea dzielenia się z innymi wiedzą i umiejętnościami także na zasadzie "zrób to sam". Animacjami poklatkowymi pasjonująca się hobbystycznie od dziecka, gdy uczęszczała na zajęcia do pracowni animacji filmowej w Pałacu Kultury czyli obecnego CK Zamek.
SUPERBOHATERSKI | KUP BILET
prowadzący: Paweł Prewencki i Paulina Wyrt / data: 8-10.07 / godziny: 11:00-15:00 / miejsce: UWAGA! NASTĄPIŁA ZMIANA MIEJSCA! nowa lokalizacja: ul. Solna 4, budynek D, UAP, sala 103 i 104) / w warsztacie może wziąć udział maksymalnie 10 osób
sprzedaż biletów od 25 czerwca / cena: 50 zł
Animowany Bestiariusz - warsztaty animacji lalkowej
Warsztaty z animacji lalkowej, na których będzie można dowiedzieć jak dziś radzą sobie bohaterzy polskich legend? Czy Twardowski nie ma czasem pretensji, że to nie mu przypisuje się pierwszy spacer po księżycu, co słychać u Smoka Wawelskiego i Bazyliszka. I czy złota rybka nie leci sobie z nami w kulki. Będzie to Rodzimy przegląd niezwykłych stworzeń w nowej, animowanej formie. Podczas tego warsztatu przedstawimy istoty ze polskich legend, mitów, baśni i podań jako superbohaterów. Działania warsztatowe skupimy wokół estetyki kadru komiksowego, by ludowym podaniom, nadać nowoczesną formę wizualną. Podstawą animacji stanie się zaś szkielet animacji lalkowej. Warsztat dedykowany dla uczestników znających podstawy animacji.
Prowadzący:
Paweł Prewencki - Reżyser filmów animowanych i teledysków, animator, grafik, autor plastyki i compositingu do filmów animowanych; stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa narodowego z programu Młoda Polska (2015); pracownik dydaktycznym Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na stanowisku Asystenta i Pracowni Filmu Animowanego, prowadzonej przez prof. Jacka Adamczaka; współpracuje z TV Studiem Filmów Animowanych w Poznaniu; prowadzi firmę Fifne Studio, zajmującą się produkcją filmów animowanych, reklamą, grafiką, wizualizacjami 3D, prowadzeniem warsztatów oraz projektowaniem wnętrz. Absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej na UAP.
Paulina Wyrt - absolwentka poznańskiego Liceum Plastycznego im. Piotra Potworowskiego, historii sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza i Wydziału Animacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu (UAP). Tworzy czołówki do programów telewizyjnych, teledyski, filmy edukacyjne, a także ilustracje do książek dla dzieci i nie tylko. W swoich pracach łączy tradycyjne techniki z nowoczesnymi technologiami. Od lat prowadzi warsztaty poświęcone filmowi animowanemu, a od 2016 roku, jako asystentka na UAP, zaraża swoją pasją i kształci kolejne pokolenie profesjonalnych animatorów. W wolnym czasie oddaje się pasji rysowniczej jako ilustratorka.
ZRÓBMY GRĘ - UNREAL ENGINE | KUP BILET
prowadzący: Bartosz Rakowski / data: 9-11.07 / godziny: piątek 16:00-20:00; sobota i niedziela 10:00-14:00 / miejsce: Zoom, warsztat online, link z dostępem podawany będzie osobom zapisanym w warsztacie może wziąć udział maksymalnie 20 osób / sprzedaż biletów od 25 czerwca / cena: 50 zł
Warsztaty adresowane do osób które myślą o tworzeniu gier komputerowych, ale nie wiedzą jak się za to zabrać i w jakiej specjalizacji się rozwijać. Uczestnicy poznają w teorii cały proces produkcyjny od pomysłu do końcowego wydania gry, następnie w części praktycznej poznają podstawy pracy z wykorzystaniem silnika Unreal Engine 4. Omówiona zostanie efektywna metodologia pracy, interfejs, niezbędne podstawy ale i szersze możliwości silnika. Podsumowaniem będzie stworzony przez uczestników prototypowy projekt poziomu gry wraz z implementacją podstawowych interakcji.
Prowadzenie:
Bartosz Rakowski - Prezes i współzałożyciel studia Atomic Jelly zajmującego się tworzeniem gier ambitnych z naciskiem na opowiadanie historii. Człowiek wielu zawodów stawiający na wszechstronność z naciskiem na rozwój i kreatywność. Zaczynał od pracy w reklamie, tworzył aplikacje, projektował wzornictwo przemysłowe, interfejsy, strony internetowe, poligrafie, ilustracje, wymyślał hasła reklamowe, kreował efekty specjalne, reklamy telewizyjne, wykonywał modele 3d, wizualizacje architektoniczne, zajmował się animacją i zarządzał zespołami. Obecnie zajmuje się głównie level designem, tworzeniem grafiki oraz zarządzaniem projektowym. W wolnym czasie wykładowca na uczelni wyższej Collegium Da Vinci. Miłośnik szeroko pojętej sztuki, zafascynowany zjawiskiem Demosceny na której jest aktywnym twórcą już od lat 90, odnosząc sukcesy na arenie międzynarodowej.