Billy Takes a Break

Animator dla dzieci
Jack Jelfs
2021 / 7’ 29” / Wielka Brytania
Zalążkiem tego filmu jest wspomnienie wizyty na pustyni Tabernas w południowej Hiszpanii, podczas wakacji wiele lat temu. Pustynia ta była wykorzystywana jako namiastka amerykańskiego południowego zachodu w wielu tak zwanych spaghetti westernach kowbojskich nakręconych w latach 60. i 70. ubiegłego wieku (termin „spaghetti” odnosi się do włoskiego pochodzenia wielu reżyserów tych filmów, ale większość rzeczywistych lokacji zdjęciowych znajdowała się w Hiszpanii). Istnieje nawet kilka zachowanych planów filmowych z tamtej epoki, które są obecnie atrakcjami turystycznymi, o nazwach takich jak Fort Bravo i Western Leone. Coś w sztuczności i niestosowności tych fałszywych miast, suchych i zakurzonych pomników iluzji kina na środku hiszpańskiej pustyni, naprawdę utkwiło mi w pamięci. 
Lubię też dzieła fikcyjne, które świadomie wskazują na fakt, że to, czego doświadczamy, jest fikcją. Myślałem o trylogii powieści Becketta (Molloy, Malone Dies i The Unnameable), w której każda postać jest fikcyjną kreacją innej i ostatecznie uwięziona w swoim fikcyjnym stanie; lub powieści Josteina Gaardera Sophie's World, gdzie bohaterowie podobnie zdają sobie sprawę, że są postaciami w opowieści. Zawsze uwielbiałem też historie Philipa K. Dicka, które nigdy nie boją się naruszać ontologicznych granic światów i postaci, które zawierają. 
Gdzieś tam jest też historia Pinokia i dziwna relacja ojciec-syn między Gipetto, twórcą lalek, a zbudowanym przez niego drewnianym chłopcem Pinokiem, który szuka niemożliwej transcendencji poza ograniczeniami swojej materialnej kondycji. 
Myślę, że ostateczny wpływ miało kilka odczytów kart tarota na wczesnym etapie rozwijania pomysłów. Jedną z kart, którą wylosowałem, było Koło Fortuny, z którego zrodził się pomysł tkwienia w pętli podobnej do Dnia Świstaka, powtarzającej się w kółko tej samej sytuacji. Inną kartą był Diabeł - myślę, że głos, a może krajobraz i samo środowisko generowane komputerowo, są aspektami jakiejś demonicznej siły, która trzyma Billy'ego w tym miejscu.
25.06 / 14:45
Kino Muza, sala 3
26.06 / 19:30
Kino Muza, sala 3
28.06 / 14:30
Kino Muza, sala 3
25.06 / 14:45
Kino Muza, sala 3
26.06 / 19:30
Kino Muza, sala 3
28.06 / 14:30
Kino Muza, sala 3
Kadr filmu Billy Takes a Break
Kadr 1
Billy Takes a Break / Jack Jelfs

 

nazwa cel żywotność

PHPSESSID,
PHPSESSID,
XSRF-TOKEN,
themosis_session

niezbędne do działania strony sesja

cmplz_banner-status, cmplz_consented_services, cmplz_functional, cmplz_marketing, cmplz_policy_id, cmplz_preferences, cmplz_statistics

zarządzanie plikami cookies 365 dni

 

nazwa cel żywotność
_ga Oblicza dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii, a także śledzi wykorzystanie witryny. 2 lata
_gid Przechowuje informacje o tym, jak odwiedzający korzystają ze strony internetowej 24 godziny
_gat_gtag Służy do rozróżniania użytkowników. 2 lata